اپل جزئیات پیشرفت زنجیره تامین را در گزارش بدهی سالانه بیان می کند
[ad_1]
روز جمعه ، اپل گزارش سالانه خود را در مورد مسئولیت تأمین کننده برای سال 2021 منتشر کرد ، و اطلاعات دقیق در مورد کار ، بهداشت ، آموزش و پرورش و اقدامات زیست محیطی را در سراسر زنجیره تولید شرکت ارائه می دهد.
گزارش امسال (پیوند PDF) با پوشش پیشرفت در سال مالی 2020 ، نمای گسترده ای از بالا به پایین فعالیت های گسترده اپل در آسیا و تا حدی کمتر در ایالات متحده را ارائه می دهد.
این گزارش با برجسته سازی ارقام در چهار زمینه اصلی آغاز می شود: کار و حقوق بشر. بهداشت ، ایمنی و آموزش ؛ محیط؛ و عملکرد فروشنده. به عنوان مثال ، اپل بیش از 470 آژانس کاریابی را در ده کشور از نظر نقض کار و حقوق بشر به عنوان “خطرناک تر” طبقه بندی کرد. این غول فناوری همچنین 254،265 کارمند فروشنده را برای تجربه کاری خود مورد بررسی قرار داده است – بخشی از میلیون ها نفر تخمین زده شده که برای شرکایی مانند Foxconn کار می کنند.
از نظر بهداشت ، ایمنی و آموزش ، اپل یادآور می شود که اولین شرکت الکترونیکی مصرف کننده است که جایزه شریک انتخاب سال ایمن تر EPA را دریافت می کند و می گوید که حدود 1.98 میلیون کارمند تأمین کننده توسط برنامه آموزش آن به دست آمده اند. .
در سال 2020 ، اپل ارزیابی هایی را از 842 تامین کننده و 279 کارخانه ذوب و پالایشگاه در 53 کشور انجام داد. اپل گفت ، تمام متالورژی ها و پالایشگاه های مشخص شده برای قلع ، تانتالیم ، تنگستن ، طلا ، کبالت و لیتیوم – بخشی که اغلب به دلیل نقض حقوق بشر و حقوق کار ذکر می شود – به حسابرسی شخص ثالث ارسال شده است.
سرانجام ، ابتکارات زیست محیطی اپل بار دیگر برجسته شد ، این شرکت خاطر نشان کرد که بیش از 100 فروشنده متعهد به ساخت محصولات با 100٪ انرژی تجدید پذیر هستند. بیش از 900000 تن معادل کربن در سال به لطف تلاش برای بهره وری انرژی در زنجیره تامین اجتناب شده است ، در حالی که چنین برنامه هایی 400،000 تن متراکم زباله را از محل دفن زباله هدایت می کند.
صبیح خان ، رئیس زنجیره تأمین جهانی اپل ، در بیانیه ای گفت که COVID-19 چالش های جدیدی را در برابر تلاش های سهام عدالت کارکنان سازنده آیفون ایجاد کرده است. هنوز هم شرکت قادر به انجام ممیزی ، مسئولیت تأمین کنندگان و آموزش کارکنان در مورد حقوق آنها بود.
هان نوشت: “تمرکز جهانی بر سلامت انسان ما را از وظیفه اصلی خود که مسئولیت بالاترین استانداردهای کار و حقوق بشر است ، دور نکرده است.” “در موارد معدودی که استانداردهای ما رعایت نگردید ، ما به سرعت اقدام به تهیه راه حل برای همه آسیب دیدگان کردیم – و در بعضی موارد ضمن تأمین اقدامات تجاری برای جلوگیری از وقوع این نقض ها ، فعالیت تأمین کننده خود را به حالت تعلیق درآوردیم. مسئولیت پذیری همچنان یک ستون مهم در کار ما و محرک مهم پیشرفت ماست. “
برای مالی 2020 ، اپل فقط 9 مورد به اصطلاح “عمده تخلف” در کد رفتار فروشنده خود را ثبت کرد ، در حالی که 17 مورد در سال 2019 و 27 مورد در سال 2018 بود. بر اساس این گزارش ، متخلفان باید با ایجاد تغییر در مدیریت ، بلافاصله به این مشکل رسیدگی کنند و اقدامات پیشگیرانه برای اطمینان از عدم تکرار تخلف.
افشاگری امروز کمتر از یک ماه پس از یک گزارش انفجاری نشان داد که روابط احتمالی بین فروشندگان اپل و برنامه های کار اجباری مشکوک به عنوان بخشی از نسل کشی چین علیه اویغورها است. یک قانونگذار آمریکایی از مدیرعامل تیم کوک خواست تا رابطه اپل با متخلفان گزارش شده را تا 15 ژوئن روشن کند.
[ad_2]