یک مقاله تحقیقاتی با حمایت مالی فیس بوک ، حریم خصوصی Apple iOS 14.5 را دوست دارد
[ad_1]
یک مطالعه دانشگاهی با پشتیبانی فیس بوک ، ویژگی ردیابی شفافیت اپل 14 برای برنامه های اپل را “فاجعه بار” خواند و گفت که از حریم خصوصی به عنوان پوششی برای اقدامات ضد رقابتی خود استفاده می کند.
“آسیب به رقابت و مصرف کنندگان تحت عنوان حفظ حریم خصوصی” مقاله علمی پژوهشی جدیدی است که توسط فیس بوک تأمین مالی شده است. وی با اشاره به این شرکت رسانه اجتماعی در 11 صفحه از 22 صفحه خود ، این موضع را اتخاذ می کند که ویژگی های حریم خصوصی اپل “ویرانگر” است و “توسعه دهندگان برنامه ها ، تبلیغ کنندگان و اکوسیستم تبلیغات در حال از دست دادن هستند.
این مقاله با عنوان “تحلیل به روزرسانی های خط مشی iOS 14 اپل” توسط D. Daniel Sokol از دانشکده حقوق لوین در دانشگاه فلوریدا و Feng Zhu از دانشکده بازرگانی هاروارد نوشته شده است.
در گزارش کامل آمده است: “اگرچه آنها به طور نازکی در پوشش حریم خصوصی هستند ، اما تغییرات در سیاست iOS 14 اپل به کل اکوسیستم پشتیبانی شده از تبلیغات لطمه می زند ، از توسعه دهندگان گرفته تا تبلیغ کنندگان تا کاربران نهایی”. “با محدود کردن شدید توانایی برنامه های شخص ثالث در ایجاد ارزش از طریق تبلیغات شخصی ، تغییرات در سیاست اپل رقابت را تضعیف می کند.”
از iOS 14.5 ، توسعه دهندگان برنامه باید از کاربران بپرسند که آیا می خواهند به تبلیغات ردیابی کنند. این شفافیت ردیابی برنامه قبلاً دیده است که فیس بوک می خواهد “باعث درد” اپل شود و بسیاری از شرکت های بازاریابی جهانی نیز اعتراضات جدی دارند.
نویسندگان این مقاله چگونگی ادعای ارتباطات اپل برای استفاده از “اصطلاحات روشن ، مغرضانه و گمراه کننده” را توصیف می کنند که “توانایی کاربران در انتخاب معنی دار و آگاهانه در مورد استفاده از داده ها را کاهش می دهد”.
این مسئله به این مسئله اشاره نمی کند که قبل از شفافیت ردیابی برنامه ، کاربران معمولاً از استفاده از داده های برنامه مطلع نمی شدند. ناگفته نماند که فیس بوک هرگز از کاری که با داده های کاربر قبل از اقدام اپل انجام داده آگاه نبود.
نویسندگان می گویند: “بدون توضیحات قانع کننده درباره اینکه چگونه تغییرات سیاست کمترین رقابتی برای بهبود حریم خصوصی مصرف کننده است و چرا این تغییرات در برنامه ها و برنامه های خود اپل اعمال نمی شود” ، ممکن است اپل توجیه رفتار شدید خود را دشوار بداند. “
مقاله به جای مطالعه آکادمیک درباره یک موضوع ، به عنوان بیان موضع خوانده می شود. برای اپل بسیار مهم است که به عنوان مثال “هیچ توضیح قانع کننده ای” وجود ندارد ، اما نویسندگان ظاهراً اپل را نخواسته اند.
این یک تلاش کوتاه است تا شفافیت برای ردیابی برنامه ها را در زمینه گسترده تری از آنچه اتفاق می افتد با حریم خصوصی صنعت ، انجام دهد. با این حال ، این کار عمدتا در محکومیت انتقاد از مقررات عمومی حفاظت از داده ها در اروپا انجام می شود.
نویسندگان اظهار داشتند که اقدامات نظارتی GDPR اتحادیه اروپا برای کاهش هرزنامه ارسال شده به مردم “تأثیر منفی بر سرمایه گذاری های خطرپذیر داشته است”. وی این مسئله را به ATT اپل مرتبط دانست و گفت: هر سیستمی كه مصرف كنندگان را ملزم به انتخاب تبلیغ كند می تواند “باعث خنك شدن نوآوری و كاهش رفاه مصرف كننده شود”.
با تمام اخبار اپل مستقیماً از HomePod خود در جریان باشید. بگویید “Hey، Siri، AppleInsider play” و جدیدترین پادکست AppleInsider را دریافت می کنی. یا به جای آن از HomePod mini خود AppleInsider Daily بخواهید و مستقیماً از تیم خبری ما یک به روزرسانی سریع را خواهید شنید. و اگر به اتوماسیون خانگی اپل گرا علاقه دارید ، بگویید “سلام ، سیری ، HomeKit Insider را بازی کن” تا چند لحظه به آخرین پادکست تخصصی ما گوش دهید.
[ad_2]